poniedziałek, 3 października 2011

System Windows nie może odnaleźć certyfikatu do zalogowania użytkownika w sieci nazwa_sieci.


Przedstawiam rozwiązanie ww. problemu. Kiedyś również się z nim spotkałem, a nigdzie w sieci nie mogłem znaleźć prostego sposobu jego rozwiązania.


(rys. 1. Komunikat informujący nas o błędzie)

  1. Wchodzimy w Panel sterowania >> Połączenia sieciowe, a następnie klikamy prawym przyciskiem myszy na Połącznie sieci bezprzewodowej i wybieramy Właściwości.

 

2. Wybieramy zakładkę Sieci bezprzewodowe, zaznaczamy wybraną sieć (w moim przypadku babcia_gienia) i klikamy właściwości.







3. We właściwościach wchodzimy w zakładkę Uwierzytelnianie i odznaczmy ptaszka przy polu Włącz uwierzytelnianie metodą IEEE 802.1x dla tej sieci, następnie klikamy ok i akceptujemy wszystko po kolei co mamy do zaakceptowania.


Powodzenia! :)

18 komentarzy:

  1. Dzięki! Męczyłem się z tym wczoraj cały wieczór ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję! Jak najbardziej się przydało w jakimś nadmorskim kurorcie, którym było WiFi typu open/wep. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna porada, naprawdę działa

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieki u mnie akurat trzeba bylo WYłączyc ta opcje.

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie ten wątek z uwierzytelnianiem jest ok.wszystko mam jak opisałeś.
    mam router ztemf60 z plusa. problem jest taki że gdy jest połączony przez wifi, zasięg też ma a nie otwiera stron www. pakiety wysłane pobiera a odebrane nie.
    przez kabel usb strony otwierają się bez problemu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej. Postępowałam wedle Twojej instrukcji, jednak u mnie w Uwierzytelnieniach wszystko jest na szaro (tj. bez możliwości edytowania/wprowadzenia jakichkolwiek zmian).



    ---------------------------------
    "Komputer nie może odnaleźć certyfikatu(...)"

    OdpowiedzUsuń
  7. wyłącz szyfrowanie WPA-PSK2 na routerze a włącz WPA-PSK i będzie śmigać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super mnie pomogło. Kurcze ale trzeba się wgryźć zeby załapać, że ta cyferka 2 psuje zabawę.... jeszcze raz dzięki za odpowiedź.

      Usuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, już ten komunikat się nie pojawia, ale teraz mam takie cos "ograniczenie lub brak łączności". Pomożecie ????.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wielkie dzięki. Twój sposób działa bezbłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. hej, postepuję wg Twoich wskazówek ale w momencie kiedy odznaczyłam
    uwierzytelnienie to całkowicie przestaje łaczyć z siecią. Dodam tylko, ze sika sygnału jest bardzo dobra i wygląda na to, ze komputer jest połączony, mimo tego nie mogę wejśc na żadną witrynę... jesteś w stanie mi jakoś pomóc?

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie po tych ustawieniach pyta w końcu o hasło, a gdy wpisuje wyskakuje że powinno zawierać jakieś ustawienia bitowe. Hasło wpisuje prawidłowe z routera.

    OdpowiedzUsuń
  13. Moim zdaniem bardzo fajnie opisany problem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. !!! DZIĘKI WIELKIE !!!! 3 dni walczyłem i się poddałem

    OdpowiedzUsuń